مشخصات, قیمت و خرید انواع فلوسوئیچ FLOW SWITCH

تاریخ انتشار: 99/03/04
نمایش: 459
(0 رای)

مشخصات, قیمت و خرید انواع فلوسوئیچ FLOW SWITCH

 فلوسوئیچ ابزاری مکانیکی است که با استفاده از تیغه‌ تعبیه شده در آن که از جنس استیل ساخته شده است، جریان آب در لوله‌ها را تشخیص داده و فرمان قطع و وصل سیستم را می دهد.

در بسیاری از تجهیزات همچون پمپ ها حضور سیال ضروری است بدین معنی که عدم حضور سیال سبب خرابی و آسیب رسیدن به  تجهیز و خارج شدن خط از سرویس می شود , که از این رو از

دستگاهی به نام فلوسوئیچ flow switch استفاده میشود.

یک نوع از فلو سوییچ ها که به نسبت فلو سوئیچ های دیگر رواج بیشتری در صنایعی چون HVAC* دارند، فلوسوئیچ های پره ای یا تیغه ای (Vane/Paddle flow switch) هستند. در این نوع از فلو سوئیچ ها همانطور که از نام آن ها پیداست جریان سیال سبب حرکت تیغه ها شده و سوییچ با این حرکت عمل می کند. 

فلو سوئیچ با استفاده از نیروی فلو مایع باعث به حرکت درآوردن پدال فلوسوئیچ شده که که فلو ورودی یا حرکت مایع در لوله را مشخص میکند . زمانی که مایع در حال حرکت باشد پدال به حرکت در می آید و پس از رسیدن به نقطه ست پونت مشخص سیگنالی را برای واکنش مشخص ارسال میکند .

اين نمونه فلو سوئیچ به عنوان بازوي تعادلي بين، ميزان جريان عبوري و فنر كنترلي است كه زماني نرخ جريان عبوري پروسه از نقاط تنظيم كمتر يا بيشتر شود، توسط ميكرو سوئيچ ها فرمان قطع يا وصل ارسال مي شود فلو سوئیچ با باله شناور براي كاربري هايي با طول عمر بالا طراحي شده است.

 نوع عملکرد فلوسوئیچ را می توان در عکس زیر مشاهده کنید :

فلوسوئیچ ها انواع مختلفی دارند که در اینجا ما به بررسی دو مورد از پرکاربردترین آنها می پردازیم :

فلوسوئیچ تیغه ای / پدالی :

 فلوسوئیچ پره ای یا تیغه‌ای برای تشخیص جریان آب در سیستم‌های تهویه مطبوع نظیر چیلرها مورد استفاده قرار می گیرد.

فلوسوئیچ با برخورداری از تیغه‌هایی در سایزهای مختلف، مناسب برای لوله‌های آب سایز 1 تا 8 اینچ می باشد.

از فلوسوئیچ برای دستیابی به عملکرد دقیق، سریع و بی نقص هرچه بهتر در سیستم های کنترل جریال سیالاین دستگاه قادر است با تشخیص مقدار جریان سیال، پاسخ لازم را به هنگام کاهش یا افزایش مقدار جریان سیال صادر کند وبا ارسال پیغام به مرکز کنترل موجب تصمیم گیری کنترل شود.

در فلو سوئیچ های تیغه ایی از یک تیغه فلزی که به یک اهرم متصل می باشد، استفاده کرده با توجه به ست پویت طول این تیغه را تنظیم میکنند زمانی که فلو به مقدار مورد تنظیم شما رسید اهرم به یک طرف متمایل شده و فرمان سوئچ (on/off) را صادر میکند.

فلوسوئیچ خطی :

نوعی از فلو سوئیچ است که مانند یک شیر در مسیر جریان نصب می شود و با تشخیص میزان جریان عبوری می تواند هنگام تغییر جریان طبق حالتی که از پیش تعیین شده دستور قطع و وصل را به صورت یک فرمان الکتریکی صادر نماید.
مکانیزم عملکرد این نوع فلو سوئیچ مانند انواع تیغه ای می باشد و تنها تفاوت در نحوه تعبیه کردن تیغه درون فلوسوئیچ می باشد.
فلو سوئیچ ها به سادگی با مکانیزم های مختلفی که برای حس کردن فلوی سیال دارند در ست پوینت یا نقطه تنظیم مورد نظر خروجی
سوئیچ یا ON/OFF می دهند و به شما امکان کنترل فلوی خط را می دهند.

در حال حاظر فلوسوئیچ (industrietechnik) ایتالیا, جانسون کنترل اورجینال (مکزیک), جانسون کنترل ساخت چین و فلوسوئیچ خطی آکول ACOL در فروشگاه نیک ابزار موجود می باشد و برای سفارش از لینک زیر اقدام نمایید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی نیک ابزار بزرگترین فروشگاه اینترنتی ابزار دقیق و تجهیزات کنترل و اندازه گیری سیالات کشور همواره با ارائه محصولات با کیفیت و اصلی را برای جلب رضایت مشتریان ، در اولویت فعالیت های خویش قرار داده و تمامی تجهیزات ابزار دقیق و اندازه گیری را با قیمت مناسب و پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش به همراه گارانتی اصالت کالا ارائه می دهد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای مشاهده مشخصات, قیمت و خرید انواع فلوسوئیچ flow switch کلیک کنید .

مشاوره فنی و هرگونه سوال با تماس بگیرید

021-77544825

0936-6424072

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*

شاخه‌ها

نماد اعتماد الکترونیکی

ساماندهی فروشگاه های اینترنتی

logo-samandehi